מהם המאכלים הנלחמים בסרטן? 7 מזונות למניעת סרטן





Resultado de imagen de coliflor
מזון נגד סרטן
6. כרובית
רכיבים אנטי סרטניים: סיבים תזונתיים, בטא קרוטן, ויטמין C, גופרי גליקוגדים, איזוטיוציאנאטים.
רכיבים למניעת סרטן: ישנם סיבים שיכולים להפחית את הסיכון לסרטן במערכת העיכול. בטא קרוטן יכול לסייע בשליטה על צמיחת תאים לא תקינה; ויטמין C הוא נוגד חמצון עשיר שיכול לווסת את המערכת החיסונית להגנה על התאים; גופרית גליקוזידים ואיזוטיוציאנטים הם חומרים יעילים נגד סרטן שיכולים להפעיל גנים המדכאים גידולים, להאט את צמיחתם של תאים סרטניים ולעורר תאים סרטניים לאפופטוטית עצמית. על פי מחקרים, צריכת כרובית יכולה להפחית את שכיחות הסרטן, במיוחד סרטן ריאות, ערמונית ומערכת העיכול.כמה לאכול: מנה אחת ביום, בערך 100 גרם.
מזון: כרובית מבושלת במשך 5 דקות, מאבדת 20-30% מגליקוזידים גופרית; מומלץ להשתמש במיקרוגל במשך 3 דקות, לטגן במשך 5 דקות או לאדות במשך 20 דקות.מזון למניעת סרטןImagen relacionada
7. אגוזים
רכיבים נגד סרטן: חומצה אלגינית, γ-tocopherol, חומצה α-לינולנית, פלבנואידים, חומצה פנולית, פיטוסטרולים, מלטונין, מגנזיום.
השפעה מונעת נגד סרטן: חומצה אלגית היא אנטי דלקתית ויכולה לדכא ישירות את השפעת הסרטן; γ-tocopherol הוא נוגד חמצון, אנטי דלקתי ואנטי סרטני, המסדיר גנים לצמיחת תאים; חומצה אולן-לינולנית היא חומצת שומן בלתי רוויה שמורידה את לחץ הדם והטריגליצרידים. על פי מחקרים, אכילת אגוזים יכולה לשפר את יכולת נוגדי החמצון של הגוף, להפחית את נזקי ה- DNA ולהפחית את שכיחות סרטן המעי הגס, השד והערמונית.
כמה לאכול: 2 ~ 6 חתיכות ביום.
אכילה: בהתאם לצריכה היומית של שומנים ושמנים, אם צריכת שמן הבישול ושומנים מן החי נמוכה, ניתן להגדיל את צריכת השומנים והשמנים מהאגוזים.