6 שֵׁשׁ צמחים מגרי עור שכדאי להימנע מהם (מלבד הקיסוס הרעיל)

הסרפד הדו ביתי נושא יותר מעשרים וארבע חומרים כימיים שכאשר הם באים במגע עם העור יכולים לגרום לדלקת, גירוד, צריבה ושלפוחיות הנמשכות עד 12 שעות. עשב זה יכול להגיע כמעט לשישה מטרים ויש לו עלים מחודדים ומשוננים ושערות זעירות בכל מקום, הפועלות כמחטים קטנות להעברת הרעלים לכל אדם הבא איתם במגע.

  1. פרחי היקינתון

עבור אנשים מסוימים, סוגים רבים של פרחים – כולל יקינתון, קולקס, צבעונים, נרקיסים וחמציצים – יכולים לגרום לדלקת עור מגרה. נגיעה בהם ללא כפפות בזמן הטיפול בגינה, תשאיר את הידיים שלכם אדומות ומגרדות. “כשעבדתי בחממה תמיד השתמשתי בכפפות, אבל פעם נגעתי בעין אחרי שתילת פרחי יקינתון, וזה היה מגרד ולא נעים”, אומרת מאיירס.

  1. פילודנדרון והמונסטרה המרשימה

 

בני משפחה שונים ממשפחת הלופיים ((arum – ביניהם פילודנדרון, המונסטרה המרשימה, דיפנבכיה, קלדיום, וספטיפליום – פופולאריים כצמחי בית, אך היזהרו: העלים והגבעולים שלהם מכילים גבישי סידן אוקסלט רעילים. אמנם אלה לא יצרבו את הידיים שלך, אך הם עלולים לגרות את השפתיים, הפה או הלשון אם אתה נוגע בהם לאחר נגיעה בצמח, ויגרמו לגירוי או לעקצוץ. “במקרה הגרוע ביותר, זה יכול לגרום לך להרגיש שהגרון שלך משותק”, אומר מאיירס. לבישת כפפות או שטיפת ידיים לאחר טיפול בצמחים אלה יכולה לעזור.

חלבלוב הדור

 

למרות שידוע כי חלבלוב הדור עלול להיות מסוכן לחיות מחמד אם בולעים אותו, הוא ואחרים ממשפחת החלבלובים (כולל החלבלוב הרותמי והתלת צלעי) עלולים לגרום לגירוי גם בעור האדם. למרבה המזל, רוב האנשים חווים רק גירוי קל, וזה לא ממש נכון שסימפטומים יכולים להרוג אותך – אבל בליעתם עלולה לגרום לבחילה.