6 שֵׁשׁ צמחים מגרי עור שכדאי להימנע מהם (מלבד הקיסוס הרעיל)

 שֵׁשׁ צמחים מגרי עור שכדאי להימנע מהם (מלבד הקיסוס הרעיל)




עור אדום מגורה? שלפוחיות? הימנעו מצמחים אלה כדי להרחיק רעלנים מגופכם.

כאשר אתם מטיילים ביער, אתם אמורים להכיר את הכלל: היזהרו מהצמחים הנמוכים ביותר עם שלושת העלים המחודדים- הקיסוס הרעיל הזה יכול לתפוס אותך! כל מי שנאלץ לטפל באותן פריחות מגרדות ומייגעות יודע לבדוק טוב יותר בפעם הבאה שהוא בטיול.

אך לא כל הצמחים הרעילים או גורמי הגירוי ידועים כמוהו, ובהתחשב במידת רגישות העור שלכם, ייתכן שיהיו לא מעט צמחים לכאורה בלתי מזיקים שעלולים לגרום לגירוי, פריחות או גרוע מכך. למעשה, ישנם מאות מינים של צמחים רעילים בארצות הברית, אם כי רובם לא יעוררו תגובה מהירה כמו הקיסוס הרעיל.




“ישנן מספר דרכים שונות שבהן צמחים יכולים לגרום לנו לגירוי “, אומרת מומחית הגינון מלינדה מאיירס, כותבת ומנחת סדרת הקורסים הגדולים כיצד לגדל כל דבר. לחלקם יש מגרי עור על פני העלים או הגבעולים העלולים לגרום לפריחות ותגובות אחרות; באחרים פני  הצמח אינו תוקפני, אך השרף שדולף החוצה בעת סחיטת הגבעול או חלק אחר עלול לגרום לבעיות. אחרים הם אלרגניים עבור אנשים מסוימים בלבד, ואתה קבוצה זקוקה לאור השמש כדי ליצור תגובה אלרגית אצל אנשים עם רגישות. אופי התגובה אינו משנה, וכדאי לנקוט בזהירות כדי למנוע עור מגורה, פגיעת עיניים ועוד. להלן שישה צמחים נפוצים שאסור לך לגעת בהם, מלבד הקיסוס הרעיל.